1. rok

Právě dnes uplynul rok od spuštění webu Trien.org a tak přínáším menší shrnutí toho, co se zde za tu dobu událo a co zajímavého očekávám od roku 2013. Chybět nesmí ani nejčtenější články.

Témata – plány vs. praxe

Když jsem se po dlouhé době konečně rozhoupal a začal pracovat na svém osobním webu, očekával jsem, že budu psát o určitých tématech a podle toho jsem také vytvořil hlavní sekce. Nicméně sebevětší rozmýšlení a plánování při setkání s praxí často selže a jak jste se mohli sami přesvědčit, postupem času se větší část článků zaměřovala především na oblast zajímavých krátkých filmů s využitím 3D grafiky a VFX.

Pět nejčtenějších článků

V první pětici nejčtenějších článků se objevily oba "speciály" o studiích tvořících herní cinematic trailery - proslulém Blur Studiu a Digic Pictures. Skladatelé z Two Steps From Hell si mohou mnout ruce, jelikož jejich hudbu je slyšet snad v každém druhém herním nebo filmovém traileru. Zájem o jejich hudbu dosvědčuje i umístění stejnojmenného článku na druhém místě. Na třetím místě skončil můj subjektivní a nepříliš seriózní seznam 10 nejrealističtějších CGI tváří a hned za ním shrnutí loňské E3, což je každý rok stále jedna z nejzásadnějších událostí herního světa.
  1. Blur Studio
  2. Two Steps From Hell
  3. 10 nejrealističtějších CGI tváří
  4. E3 2012 - Souhrn toho nejzajímavějšího
  5. Digic Pictures

Co nás čeká tento rok?

Největší událostí tohoto roku bude zřejmě letošní E3, která bude průlomová, jelikož se očekává před nebo během konference oznámení nové generace herních konzolí – a že už bylo na čase. Současná zastaralá generace tak již dále nebude herní vývojáře brzdit a na nějakou chvíli se zase dočkáme grafického pokroku, rozsáhlejších světů a kvalitnější AI.
Společně s představením her pro konzole nové generace určitě přijde také spousta CGI trailerů, jejichž čas se s nástupem modernějších enginů jako CryEngine3, Unreal Engine 4, Frostbite 2 nebo Luminous, které nyní díky vyššímu výkonu dostanou možnost ukázat svůj plný potenciál, blíží pomalu, ale jistě ke svému konci. Za pár let totiž vydavatelé nebudou mít potřebu platit si drahé CGI trailery, když interní studia si budou schopna vytvořit obstojné trailery v ingame enginech sama. To je sice zatím stále hudba budoucnosti, ale nepříliš vzdálené......



Diskuse:

Autor:
Titulek:
Text:
Kolikátý je dnes den v měsíci? (číslo):

Článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!

E3 2013 – Co mne nejvíce zaujalo Nexus 7 - praktické zkušenosti E3 2012 - Souhrn toho nejzajímavějšího
Dark Lords sklicko.cz sklicko.cz top-hry.sk
TOPlist
Mass Effect 3